woensdag, augustus 02, 2017

Cursus internetfraude op darkweb voor €800

Slechts een fractie van het totale web wordt gevonden door de zoekmachines. Een ander web is het DarkWeb.  Het Omdergrondse Dark Web geeft aandacht aan linke zaakjes.

Russen die voor €800 een zes weken durende internet cursus aanbieden, waarbij beloofd wordt dat je ruim tienduizend euro per maand kunt verdienen als creditcard fraudeur.  Er is een levendige handel in creditcardnummers. Twee euro is jouw creditcardnummer waard in dit circuit. 

De deelnemers aan de cursus kregen les om mensen telefonisch te manipuleren. Voordat ze iemand bellen winnen ze informatie in over nieuws uit de buurt. Heb je het al gehoord?  Zo winnen ze sneller het vertrouwen en slaan ze toe. 

Allemaal goed en wel, maar als ik een online aankoop doe, dan krijg ik een sms, dat ik een aankoop met het specifieke bedrag heb gedaan. 
Dus wanneer mijn creditcard gebruikt zou worden door iemand anders, dan krijg ik ook een sms en kan ik direct actie ondernemen. Deze service kost wel iets, maar ik vind het de moeite waard. 

Deze tip geef ik dus mee, abonneer je op die sms service. Die cursus?  Een beetje bezoeker van het Dark Web komt daar zelf wel uit.

Bron: FD.nl

2 opmerkingen:

  1. Ik heb een paar jaar een creditcard gehad, maar die heb ik al lang weer afgeschaft. Zonder creditcard word je nooit het slachtoffer van creditcardfraude.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, inderdaad niet.

      Ik gebruik hem op vakantie. Mijn Bijenkorf card helpt me aan leuke gratis cadeautjes. Het is nu wat langer doorsparen, dat wel. Minder punten voor meer geld.

      Verwijderen