donderdag, augustus 10, 2017

Mag ik voorstellen aan 'mij' de penningmeester?

Ik kon het woord 'nee' niet over mijn lippen krijgen, toen er vijf mensen verwachtingsvol naar mij keken aan het begin van de vergadering afgelopen dinsdagavond.
Om de hooggespannen verwachtingen wat in te dammen heb ik gezegd dat ik niet perfect ben. Of ze daar rekening mee wilden houden.  Dat wilden ze wel.  De druk is nu wat van de ketel.

De toegang tot de boekhouding heb ik nu en ik begon vandaag. Zo gaan die dingen. Maar ik heb nog niet alles in huis, en ook de toegang tot de bank niet. Kortom, veel kon ik nog niet doen.

De voorzitter stuurde me een mail of ik 'even' wat informatie aan de website wilde toevoegen. De man is een digibeet. Zonder voldoende informatie kon ik het niet 'even' regelen.

Kortom ik ben begonnen. De vergadering duurde slechts een uur, en de tijdelijke penningmeester werkte me in. Bijzonder toch dat deze avond waar ik best wel een beetje tegenop zag en die ik de halve nacht in gedachten nog een paar keer 'even' doornam.  Uitslapen kon niet, maar de volgende dag knapte ik een Uil met de hoofdletter U.

Ik ben begonnen en of ik snel voor half oktober de meerjarenbegroting wil opstellen en het aantal leden versus bootbezitter in kaart wil brengen.....

We gaan het meemaken.

9 opmerkingen:

  1. Ik had wel verwacht dat je ja zou zeggen. Volgens mij vond je het een rommeltje en wil je de boel op orde brengen. Succes ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Idd. Rommeltje en de uitdaging. Ook de bekendheid met de secretaris.

      Verwijderen
  2. Vorig jaar kwam ik ook een beetje toevallig in het bestuur van een stichting terecht als algemeen lid, had aangegeven waar ik ervaing mee had de administratie. Na een week stopte de nieuwe voorzitter/penningmeester er met onmiddelijke ingang ermee en werd er een enorme bak met alle administratie etc bij mij gebracht. Bleek het een zooitje te zijn, nergens stond een datum op en of er wel wat mee gedaan was, geen overzichten van leden, kortom ik ben er maanden mee bezig geweest om een beetje inzicht te krijgen en het up-to-date te krijgen. Nu doe ik het met veel plezier en hoop het nog lang te doen. Het fijne vind ik dat ik het niet op opgelegde tijden hoef te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vreselijk om zo met een nieuwe collega om te gaan. Misschien ziek of zo. Normaal is dat niet.
      Ik zou nooit meer een baan van acht tot vijf willen hebben. Nooit meer. Het is fijn om je eigen stempel ergens op te zetten.

      Verwijderen
  3. Best spannend ook! Maar wat fijn voor ze dat jij deze taak op je wilt nemen!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel dapper dat je deze taak op je neemt. Het zal vooral in het begin veel scheve gezichten opleveren. Maar als het eenmaal geregeld is met alle "wanbetalers" zullen de andere leden van de vereniging je dankbaar zijn. Ik hoop toch wel dat er geen onaangename "lijken uit de kast" meer komen.
    Nu je deze administratieve taak op je neemt ben je toch wel vrijgesteld van de klusjesdagen in de haven, of moet je toch nog onkruid krabben.
    Ik ben heel benieuwd, hou ons door middel van je blog op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het ook. Grappig dat je dat blog over het wieden nog wist.

      Verwijderen
  5. Goed dat je ja hebt gezegd en succes (en veel plezier!)1

    BeantwoordenVerwijderen